12 augustus 2017

The Art Of Feeling Music


Hoi iedereen en welkom op mijn blog,


Ik ben Steve Gl@mm en dit is mijn dj-blog. Bedoeling hiervan is uiteraard dat er dj mixen op het blog verschijnen maar ook de nodige info over alles wat met het dj gebeuren te maken heeft. Het is wel enigszins de bedoeling om een verschil te maken met andere dj’s en dit uiteraard in de muziekkeuze, underground met een lekkere groove.

De stijl van mijn keuze en voorkeur gaat in de richting van smooth deep house lounge tot deep house met een goeie dosis tech house en wat techno er doorheen. Het zal vooral lekker dansbaar zijn met een goeie stevige baslijn als rode draad door het genre. Wat ik absoluut wil vermijden is de commerciële housemuziek, die hoor je constant overal en is te doorzichtig en te algemeen. Mijn mening natuurlijk, no hard feelings voor de liefhebbers van dit genre.

Uiteraard zal er af en toe wel eens iets herkenbaar in voorkomen maar zolang het maar af en toe is, is het geoorloofd vind ik. Het is toch wel eerder de bedoeling van de iets mindere gangbare house te draaien, zeg maar het genre waar je lekker met je hoofd begint te knikken op het ritme van de grooves, daarna volgen de voeten en tenslotte ben je niet meer van de dansvloer weg te slaan. Het soort house-muziek dat je even alles doet vergeten, waarvan je alles van je af kan zetten en je kan laten drijven op de beats, pure underground dus.

Ik ben er in ieder geval hard mee bezig om dit alles te kunnen verwezenlijken. Het is een passie die kriebelt en waar ik niet aan kan weerstaan. Ben je zelf dj en heb je tips of een interessant voorstel dan mag je dat altijd doormailen naar steveglamm@gmail.com.

Ik heb ook een Mixcloud profiel aangemaakt waar mijn mixen te beluisteren zijn. Voel je vrij om deze te delen met liefhebbers van het genre, geef gerust comments en likes zoals je zelf wil. Uiteraard staan deze mixen ook hier op mijn blog. Je kan ook terecht op mijn facebook.

Ik ga ook op regelmatige basis muziek posten zodat jullie een idee krijgen van wat ik lekker vind en die je dan uiteraard ook in mijn mixen zal terugvinden. Ook interessante artikels over allerhande wat met het dj-gebeuren te maken heeft kan je terugvinden op mijn blog. Bedoeling is van een overzichtelijk geheel te maken met interessante informatie.

Hopelijk tot snel
Steve Gl@mm



Geen opmerkingen:

Een reactie posten